Aký kmotor financuje Lipšicovu stranu?

Autor: Tomáš Janoušek | 14.10.2013 o 6:24 | Karma článku: 26,61 | Prečítané:  4808x

Mimoparlamentná Nova sa zaradila k stranám s nejasným finančným pozadím a kreatívnym účtovníctvom, hoci Daniel Lipšic na slávnostnom ohlásení vzniku strany 2. septembra 2012 vyhlásil, že bude všetky dary priznávať. Ešte dodal, že ak niekto nebude chcieť dar zverejniť, strana peniaze nezoberie. Na pár riadkoch ukážem, že vznik strany založil na lži a podvode.

Reči o zverejňovaní finančných darov znejú veľmi krásne  eticky. Ale iba do chvíle, kým ich neporovnáme s realitou. A tá ukazuje, že len na reklamu Nova vynaložila desiatky tisíc EUR. Daniel Lipšic 6. decembra pre denník SME uviedol, že na založenie svojho spolku minuli zhruba 10 tisíc eur. Podpredseda Gábor Grendel túto sumu neskôr upravil na 14 tisíc, ale ani to zďaleka nezodpovedá nákladom, ktoré strana na svoju propagáciu a činnosť minula. Tak si to poďme spočítať.

Len v septembri 2012 si dala Nova vypracovať štyri prieskumy verejnej mienky. Priemerná cena prieskumu sa pohybuje okolo 4 000 EUR. Z čoho vyplýva, že len prieskumy stáli okolo 16 tisíc.

Nesmieme zabudnúť na stretnutia predstaviteľov strany so sympatizantmi, výjazdy do regiónov a grilovačky. Podľa dostupných informácií bolo týchto stretnutí viac ako sedemdesiat. Ak započítate nájom priestorov, technické zabezpečenie, občerstvenie, dopravu a organizáciu týchto stretnutí a niekedy aj ubytovanie, dostávame sa do zaujímavých čísel. Aj pri veľmi striedmom odhade to nebude pod 10 tisíc EUR! Zbieranie podpisov za vznik strany a koordinačnú činnosť taktiež nik nerobil pre pekné Danielove oči. Tu hovoríme o ďalších tisícoch!

Najväčšou položkou však boli tri kampane - Slušné Slovensko potrebuje lídra, Nový ekonomický poriadok a tretia predvolebná kampaň pred voľbami do VÚC so sloganom Väčšina volí Daniela Krajcera, respektíve Väčšina volí kandidáta XY (podľa regiónu). V priebehu niekoľkých mesiacov tak oblepili celé Slovensko už trikrát. Ak sa aspoň trochu orientujete vo svete marketingu, viete, že takáto jedna kampaň nemôže stáť menej ako 30 tisíc eur! Takže len bilbordové kampane museli stáť najmenej 90 litrov a to už nie je maličkosť.

K týmto astronomickým sumám si musíme prirátať také maličkosti, ako bolo vyrobenie celého corporate identity strany (logo a podobne), reklamné predmety, propagačné materiály a internetové stránky. Smelo môžeme povedať, že tu sa pohybujeme medzi 15 až 20 tisícami EUR a to hovoríme len o spodnej hranici. Ani veľkolepá akcia, pri ktorej bol ohlásený vznik strany, nebola zadarmo. Odhad už ponechám na čitateľa.

Na otázku, prečo neuverejňuje naozaj všetkých darcov na internete, tak ako to sľúbil, Daniel Lipšic reaguje naozaj svojsky: „To ešte nebol dar Novej väčšine, bol to príspevok občianskemu združeniu Sen pre Slovensko.“ Aj takto sa dá vyhnúť sľubu. Je to len dôkaz o tom, že predstavitelia Nova už od samého začiatku klamali.

 

A nebola to malá lož, pretože tvrdili, že rozbehnutie strany stálo desať, respektíve štrnásťtisíc EUR. Ak si spočítate hrubé výpočty z predchádzajúcich riadkov, zistíte, že je to niekoľkonásobne viac. Preto je namieste spýtať sa: Odkiaľ tieto peniaze pochádzajú? Akému finančnému žralokovi, veľkopodnikateľovi či kmotrovi bude v prípade volebného úspechu Nova dohadzovať kšefty z verejných prostriedkov?

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

EKONOMIKA

Nové pravidlá zásadne ovplyvnia ľudí. Dlžníkov aj exekútorov

Sociálna poisťovňa môže siahnuť na účet dlžníka aj bez exekútora, bezvýsledne exekúcie sa musia zastaviť.

KOMENTÁRE

Fico radí socialistom ako byť populárnejší

Toto má byť lekcia z postkomunistickej Európy?

TECH

Nemecký fúzny reaktor je o krok bližšie k spusteniu

Do troch rokov chcú udržať skutočnú fúznu reakciu.


Už ste čítali?