reklama

Aký kmotor financuje Lipšicovu stranu?

Mimoparlamentná Nova sa zaradila k stranám s nejasným finančným pozadím a kreatívnym účtovníctvom, hoci Daniel Lipšic na slávnostnom ohlásení vzniku strany 2. septembra 2012 vyhlásil, že bude všetky dary priznávať. Ešte dodal, že ak niekto nebude chcieť dar zverejniť, strana peniaze nezoberie. Na pár riadkoch ukážem, že vznik strany založil na lži a podvode.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (24)

Reči o zverejňovaní finančných darov znejú veľmi krásne eticky. Ale iba do chvíle, kým ich neporovnáme s realitou. A tá ukazuje, že len na reklamu Nova vynaložila desiatky tisíc EUR. Daniel Lipšic 6. decembra pre denník SME uviedol, že na založenie svojho spolku minuli zhruba 10 tisíc eur. Podpredseda Gábor Grendel túto sumu neskôr upravil na 14 tisíc, ale ani to zďaleka nezodpovedá nákladom, ktoré strana na svoju propagáciu a činnosť minula. Tak si to poďme spočítať.

Len v septembri 2012 si dala Nova vypracovať štyri prieskumy verejnej mienky. Priemerná cena prieskumu sa pohybuje okolo 4 000 EUR. Z čoho vyplýva, že len prieskumy stáli okolo 16 tisíc.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Nesmieme zabudnúť na stretnutia predstaviteľov strany so sympatizantmi, výjazdy do regiónov a grilovačky. Podľa dostupných informácií bolo týchto stretnutí viac ako sedemdesiat. Ak započítate nájom priestorov, technické zabezpečenie, občerstvenie, dopravu a organizáciu týchto stretnutí a niekedy aj ubytovanie, dostávame sa do zaujímavých čísel. Aj pri veľmi striedmom odhade to nebude pod 10 tisíc EUR! Zbieranie podpisov za vznik strany a koordinačnú činnosť taktiež nik nerobil pre pekné Danielove oči. Tu hovoríme o ďalších tisícoch!

Najväčšou položkou však boli tri kampane - Slušné Slovensko potrebuje lídra, Nový ekonomický poriadok a tretia predvolebná kampaň pred voľbami do VÚC so sloganom Väčšina volí Daniela Krajcera, respektíve Väčšina volí kandidáta XY (podľa regiónu). V priebehu niekoľkých mesiacov tak oblepili celé Slovensko už trikrát. Ak sa aspoň trochu orientujete vo svete marketingu, viete, že takáto jedna kampaň nemôže stáť menej ako 30 tisíc eur! Takže len bilbordové kampane museli stáť najmenej 90 litrov a to už nie je maličkosť.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

K týmto astronomickým sumám si musíme prirátať také maličkosti, ako bolo vyrobenie celého corporate identity strany (logo a podobne), reklamné predmety, propagačné materiály a internetové stránky. Smelo môžeme povedať, že tu sa pohybujeme medzi 15 až 20 tisícami EUR a to hovoríme len o spodnej hranici. Ani veľkolepá akcia, pri ktorej bol ohlásený vznik strany, nebola zadarmo. Odhad už ponechám na čitateľa.

Na otázku, prečo neuverejňuje naozaj všetkých darcov na internete, tak ako to sľúbil, Daniel Lipšic reaguje naozaj svojsky: „To ešte nebol dar Novej väčšine, bol to príspevok občianskemu združeniu Sen pre Slovensko.“ Aj takto sa dá vyhnúť sľubu. Je to len dôkaz o tom, že predstavitelia Nova už od samého začiatku klamali.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

A nebola to malá lož, pretože tvrdili, že rozbehnutie strany stálo desať, respektíve štrnásťtisíc EUR. Ak si spočítate hrubé výpočty z predchádzajúcich riadkov, zistíte, že je to niekoľkonásobne viac. Preto je namieste spýtať sa: Odkiaľ tieto peniaze pochádzajú? Akému finančnému žralokovi, veľkopodnikateľovi či kmotrovi bude v prípade volebného úspechu Nova dohadzovať kšefty z verejných prostriedkov?

Tomáš Janoušek

Tomáš Janoušek

Bloger 
  • Počet článkov:  15
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som jeden z tých, z koho daní sa budú vyplácať poisťovne... Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu